2012

ארכיון אסיף

קטלוג אסיף 2012

View Fullscreen
 

קטגורית סרטים עצמאיים

המועמדים

חתול שחור – ליאב צברי
מכונת ישראל – מיש ומשקו
חיליק ורוח הרפאים – ניר וגלי
Maelstrom – צח כהן
Bad RenRo – מירה לפידות ורומה בוטמן
TIME – ערן "שושו" ספנייר, שירלי אווה בכר ועידן גלבוע, לשיר של להקת איזבו

הזוכים

המקום הראשון והפרס מתחלק בין שני זוגות יוצרים, שמפנים זמן ליצירה אישית באנימציה:

מיש ומשקו – על שימוש בכוחם האמנותי להשמעת קול ועמדה חברתית –פוליטית. סרטיהם עצמאיים, ועם זאת אינם מותרים על איכות ההפקה ושומרים על קול ייחודי וחופשי.

ניר וגלי – היוצרים סרטי רשת עצמאיים, בעלי איכות כתיבה ותיזמונים קומיים מבריקים. הסרטים מייצרים שיקוף להוויה המקומית, מקוריים וויראליים בכל המובן הטוב של המילה.

ציון לשבח על איכות אמנותית ניתן לסרט Bad RenRo של מירה לפידות ורומה בוטמן, על איכות ויזואלית, שילוב טכניקות מעניין בסרט החריג בנוף האנימציה, המייצר יצירת אומנות על אמנות.

קטגורית סרטי סטודנטים

(פרס משפחת יעקובסון ע"ש טל יעקובסון ז"ל)

המועמדים

Bloch – דניאל גולדפרב, שנקר
בפה פעור ואוזניים עצומות – אם-לי נוי ותום מדר, ספיר
אלטנוילנד – שריאל קסלסי, בצלאל
משום מקום – מעין צוריאל, יסכה מאיו, בצלאל
ניושה – לירן קפל ויעל דקל, ספיר
איך עושים אלוהים – בועז בלחסן ודימה טרטיאקוב, בצלאל

הזוכים

(סרט הסטודנטים המצטיין ע"ש טל יעקובסון ז"ל)

מקום ראשון:  משום מקום – של מעין צוריאל ויסכה מאיו, בצלאל. הסרט טווה סיטואציה סוריאליסטית וסימבולית,  ומצליח באופן חכם ומלא חן לצייר הוויה עמוקה ואנושית . על כך נוסף עיצוב ואנימציה העשויים בכישרון ודיוק. על כל אלה ניתן לסרט משום מקום המקום הראשון.

מקום ראשון נוסף, בפה פעור ואוזניים עצומות – של אם-לי נוי ותום מדר, ספיר.  בפה פעור ואוזניים עצומות נותן מבט על רגע ממצב קיומי המוכר לכולנו, בזמן זה או אחר: הבדידות, השונות.  יוצרי הסרט נגעו באותה מהות ברגישות קולנועית בוגרת ובמבע פרוזאי עשיר, והשאירו את הגיבורה, ואותנו, עם תקווה.  על כל אלה ועוד ניתן המקום הראשון גם לסרט  בפה פעור ואוזניים עצומות.

המקום השני ניתן לסרט אלטנוילנד – שריאל קסלסי, בצלאל. בקו איורי רגיש ואישי, בקומפוזיציות וצבעוניות נוגעות ללב, פיתח שריאל קסלסי בסרטו רעיון מקורי, והמחישו בבימוי מדויק ושלם.

ציון לשבח, על השפה הויזואלית יוצאת הדופן, ניתן לסרט ניושה  – לירן קפל ויעל דקל, ספיר. בסטים ותאורה מוקפדים ובשימוש חכם ובוגר של טכניקות אנימציה שונות, יצרו לירן קפל ויעל דקל עולם אמין ועצמתי, ועל נקודת המבט התמימה של הגיבורה. הסרט מצליח לגעת באומץ ורגישות מעוררת השראה בנושא כואב.

סרטים מוזמנים ומסחריים

המועמדים

The Story of Cholera – יוני גודמן
שיכון ובינוי- נדל"ן – אלי סברלדוב, Snowball  Studios
חירייה – שרון גזית, פיל אנימציה
Shit girls say in restaurants, מסדרת שרוטונים – דורון קניגסברג
יקב תבור – שרון גזית, פיל אנימציה

הזוכה

שיכון ובינוי – נדל"ן – אלי סברלדוב, Snowball  Studios. איכות האנימציה וההפקה, ויצירת סגנון ייחודי המתרגם שפה קרטונית לתלת מימד- מזכים את הבמאי אלי סברלדוב וסטודיו סנובול במקום הראשון.

קטגוריית סרטים לילדים

המועמדים

הדוד אפרים, מתוך פרויקט "איך שיר נולד" – יוצר האנימציה: שרון גזית
ריח של שוקולד – אורי נאור עבור "הופ ילדות ישראלית"
כמה שרציתי כלב, מתוך פרויקט "איך שיר נולד" – יוצר האנימציה: שרון גזית
גוגי ומגוגי – סופר גזר- ניר מולד
הכבש ה-16, מתוך פרויקט "איך שיר נולד" – יוצר האנימציה: שרון גזית

הזוכה

שרון גזית, פיל אנימציה-  עבור האנימציה לפרויקט "איך שיר נולד". חבר השופטים מעניק את המקום הראשון לפרויקט, שמביא אנימציה אינטליגנטית לטקסט נפלא,  ושפת בימוי חדשה, החורגת מהשפה המקובלת בסרטים לילדים. שרון גזית יצר מול הטקסטים של יונתן גפן סדרה מרגשת וחוצת גילאים.

ציון לשבח על איכות האנימציה והבימוי ניתן לסרט שוקולד, שיצרה אורי נאור עבור "הופ – ילדות ישראלית". כיוצרת יחידה הצליחה נאור ליצור אנימציה ובימוי מוקפדים ומלאי חן גם לסרט דל תקציב.

ציון לשבח על התסריט המקורי ניתן לסדרה גוגי ומגוגי של ניר מולד. מולד יצר סדרה מתוסרטת היטב, המצליחה להיות לימודית ובו בזמן מצחיקה ומרתקת. השופטים רצו לשבח את היוזמה האישית ליצירת סדרת האנימציה, ועל היכולת לשמור על הקול האישי בתוך פרוייקט מסחרי.

פרסים מיוחדים

פרס גרוס למצויינות באנימציה ניתן לשרון גזית.

מלגת פיתוח סרט אנימציה קצר, קרן רבינוביץ' ניתן לאריאל בלינקו ומיכאל פאוסט, עבור הצעתם לסרט הנס הנסתר